Produkcja i Sprzedaż

Produkcja

NTT System jest liderem na krajowym rynku produkcji komputerów stacjonarnych. W 2001 roku wielkość produkcji w tym segmencie wyniosła ponad 61 tys. sztuk, aby po 6 latach w 2007 r. osiągnąć wynik ponad 163 tys. sprzedanych egzemplarzy.


NTT System współpracuje z największymi na świecie producentami sprzętu IT, gwarantującymi najwyższą jakość komponentów, co przekłada się na wysoką klasę komputerów oferowanych przez Spółkę. Partnerami firmy są m.in. Samsung, Philips, NEC, LG, Cibox, Intel, AMD, Gigabyte, Asus, Foxcon, Sapphire, Hyundai, Kingston, Sony, Seagate, Hitachi, Canon, Creative, Logitech. Dostarczają oni głównie podzespoły do produkcji komputerów (w tym procesory, płyty główne, karty graficzne, pamięci RAM, itp.) i urządzenia peryferyjne (w tym monitory, klawiatury, myszy, głośniki), służące do składania zestawów komputerowych, oraz towary do dalszej odsprzedaży.


Sprzedaż
Najważniejszą pozycją w ofercie NTT System są komputery stacjonarne. Ich udział w całkowitej wartości sprzedaży zwiększa się dynamicznie i w I półroczu 2006 r. wynosił 40,5%.
W ofercie Spółki znajdują się także zestawy komputerowe, na które składają się dodatkowo monitor, klawiatura, mysz, a w zależności od zestawu również drukarka oraz urządzenia peryferyjne, akcesoria i części komputerowe.

NTT System jest liczącym się na rynku dostawcą serwerów, mimo stosunkowo krótkiego okresu ich produkcji. Ze względu na atrakcyjne perspektywy tego rynku Spółka rozwija dynamicznie produkcję i sprzedaż w tym segmencie (2006 r. – 3,62% rynku, 2007 r. – 4,40%).

W związku z bardzo dynamicznym rozwojem rynku notebooków spółka zwiększa też wielkość produkcji laptopów (z 10 tys. sztuk w roku 2006 do 19 tys. w roku 2007 r.).


Struktura dystrybucji NTT System
w 2007 r.


struktura_dystrybucji_2007

Struktura dystrybucji Spółki oparta jest na trzech równoważnych kanałach sprzedaży. Obejmują one:


• Sieci handlowe: AGD RTV, super i hipermarketów oraz sklepy cash & carry (m.in.: Carrefour, Makro Cash and Carry, Media Markt, Real, Saturn oraz Tesco).
• Hurtownie: dystrybutorzy IT, sklepy internetowe oraz sklepy detaliczne (m.in. firmy: AB, Action, Incom, Komputronik, Pronox Technology, oraz Yamo)
• Integratorzy IT (w tym: Koma, Comarch, Wasko, ABG Ster-Projekt, Optix, Asseco oraz Prokom Software, Computerland)

NTT System sprzedaje produkty zarówno na rynkach krajowych, jak i zagranicznych. Główne rynki eksportowe, to przede wszystkim: Czechy, Węgry i Holandia.