Pozycja rynkowa
NTT System – numer 1 w Polsce wśród producentów komputerów stacjonarnych
NTT System jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku komputerów stacjonarnych, zarówno pod względem produkcji, jak i wartości sprzedaży. Spółka od lat umacnia swoją pozycję i skutecznie konkuruje z największymi producentami komputerów w Polsce i na świecie takimi jak: PC Factory, HP, Dell, czy Action. W roku 2007 r. NTT System sprzedał 163 595 komputerów stacjonarnych PC, o ponad 2% więcej niż drugi producent tego typu urządzeń w kraju.
Sprzedaż komputerów stacjonarnych PC w Polsce w 2007 r. - udział w rynku (%)
Źródło: Raport IT Reseller 2007
W 2003 r. NTT System wprowadził do swojej oferty notebooki. Od roku 2006 spółka sprzedaje notebooki pod marką NTT Corrino (wcześniej Corrino). W przeciągu niespełna 2 lat osiągnięto bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Rok 2007 r. spółka zakończyła na 11. miejscu w Polsce wśród wszystkich dystrybutorów laptopów, z ponad 90% wzrostem dynamiki sprzedaży w stosunku do roku debiutu. NTT System pozycjonuje się w segmencie mini notebooków (10”), które pod względem parametrów technicznych, skutecznie konkurują z klasycznymi urządzeniami innych producentów. Spółka ściśle współpracuje ze światowym potentatem w dziedzinie produkcji mikroprocesorów - firmą Intel, otrzymując w 2008 r. tytuł lidera Europy środkowo-wschodniej w dziedzinie rozwoju produktów mobilnych.
NTT System jest również liczącym się na rodzimym rynku producentem serwerów. Spółka w 2007 r. sprzedała 2 424 szt. serwerów, co uplasowało ją na 6. miejscu w Polsce. Spółka umacnia swoją pozycję w tej dziedzinie, zwiększając sprzedaż w tempie niemal dwukrotnie szybszym niż rozwój rynku. Dynamika wzrostu sprzedaży serwerów NTT System w 2007 roku wyniosła 58,43% w stosunku do 34% wzrostu całego rynku.
Struktura produkcji NTT System w 2007 r. (ilość sztuk)
Rynek IT
Według danych opublikowanych przez firmę badawczą PMR rynek IT zamknął rok 2009 spadkiem wartości o około 9%. Jednak już rok 2010 przyniósł wzrost rynku na poziomie 5,8% a prognozowany wzrost w roku 2011 wynosi 11% (prognozowana wartość rynku IT w 2011 to 28,7 mld zł).
Do roku 2014 planowany jest ciągły wzrost rynku. Według Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych ma to związek między innymi z niższym w porównaniu z pozostałymi krajami Unii Europejskiej oraz innymi krajami Europy Centralnej poziomem nasycenia rynku komputerami osobistymi. Kolejnymi czynnikami wpływającymi pozytywnie na rozwój tego segmentu naszej gospodarki jest relatywnie niski poziom informatyzacji przedsiębiorstw oraz rosnąca siła nabywcza Polaków.
Zgodnie z szacunkami World Databank wartość polskiego rynku ICT w 2009 wynosiła 28,1mld USD. W przeliczeniu na jednego mieszkańca oznacza to 762 USD. Dla porównania – na Węgrzech jest to 1371 USD, w Czechach - 1570 USD, a w krajach UE-15 – 2185 USD. Uważa się zatem, że polski rynek ICT ma nadal duży potencjał wzrostu, w miarę rozwoju polskiej gospodarki i nadrabiania zaległości w stosunku do innych krajów Europejskich.